گران ترین استان ها و مناطق ترکیه جهت خرید ملک

طی سال های اخیر با رونق هرچه بیشتر بازار املاک در ترکیه و سودآورتر شدن سرمایه گذاری یا خرید انواع املاک و مستغلات در این کشور، باعث رشد و توسعه سریع شهرها و افزایش ارزش مناطق مختلف شهری شده است. بطور مثال و مطابق داده ها، درحالی که «موغلا (موغله/موعلا – Muğla)» با متوسط قیمت 10 هزار لیر در هر مترمربع گران ترین استان ترکیه بوده، منطقه «بشیکتاش (Beşiktaş)» در استانبول نیز با 27 هزار لیر، گران ترین منطقه شهری در این کشور می باشد.

وب سایت Hepsiemal که یکی از شاخص ترین پلتفرم های تخصصی در زمینه املاک در ترکیه می باشد، با گردآوری داده و شاخص های املاک و مستغلات مر بوط به اکتبر 2021، توانست با ارزش ترین مناطق و استان های ترکیه را جهت سرمایه گذاری و خرید ملک، اعلام نماید. بر این اساس، موغلا اولین شهر در بین 10 شهر اول ترکیه با گران ترین قیمت به ازای 10.167 لیر برای هر مترمربع و پس از آن نیز، شهرهای «استانبول (İstanbul)» با 7824 لیر، «آنتالیا (Antalya)» با 5947 لیر، «ازمیر (İzmir)» با 5482 لیر، «چاناککاله (Çanakkale)» با 4236 لیر، «بالیک اسیر (Balıkesir)» با 4232 لیر، «یالوا (Yalova)» با 4062 لیر، «قاضی آنتپ (Gaziantep)» با 3991 لیر، «دنیزلی (Denizli)» با 3852 لیر و در آخر «اِدیرنه (Edirne)» با 3718 لیر، قرار دارند.

از مقایسه داده های فوق و شاخص های بدست آمده، چنین برمی آید که میانگین افزایش قیمت در هر مترمربع نسبت به سال 2020، بین 35 تا 60 درصد بوده است؛ این موضوع در جدول زیر نیز، قابل مشاهده می باشد:

10 استان با گران ترین قیمت فروش هر مترمربع در ترکیه

منطقه بشیکتاش در استانبول، گران ترین منطقه به ازای هر مترمربع

بنابر داده های وب سایت Hepsiemal در اکتبر 2021، منطقه بشیکتاش استانبول با 27.521 لیر در میان مناطقی است که دارای میانگین گران ترین قیمت به ازای هر مترمربع در سراسر ترکیه می باشد. در همین راستا، پس از بشیکتاش نیز منطقه «ساری یِر (Sarıyer)» در استانبول با 27.517 لیر، «چشمه (Çeşme)» در ازمیر با 18.875 لیر و «بدروم (Bodrum)» در موغلا با 18.238 لیر، در رده های بعدی قرار دارند. از این رو، در حالی که قیمت و ارزش هر متر زمین در مناطق: باکرکوی (Bakırköy)، کادیکوی (Kadıköy)، بیکوز (Beykoz)، و آدالار (Adalar)، در استانبول بین 17 هزار تا 14 هزار لیر متغیر می باشد، متوسط این موضوع برای املاک آماده فروش در مناطق «اورلا (Urla)» و «فوچا (Foça)» در ازمیر، ​​بیش از 12 هزار لیر به ثبت رسیده است.

از مقایسه داده های فوق و شاخص های بدست آمده، چنین برمی آید که میانگین افزایش قیمت مترمربع نسبت به سال قبل مقایسه شود، شاهد افزایش %46-112 قیمت خواهیم بود.

10 منطقه با گران ترین قیمت فروش هر مترمربع در ترکیه

افزایش ارزش ملک در شهرهای ساحلی

با توجه به موقعیت ترکیه و همجواری آن با دریاهای: سیاه، مرمره، اژه و مدیترانه، شهرهای ساحلی یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری و نیز خرید ملک جهت گذراندن تعطیلات شده است. بر این اساس، شهرهای: سامسون (Samsun)، موغلا، آنتالیا (Antalya)، مرسین (Mersin)، آدانا (Adana)، استانبول، قونیه (Konya)، آیدین (Aydın)، چاناک قلعه (Çanakkale)، و ساکاریا (Sakarya)، در صدر مناطقی قرار دارند که قیمت ملک در آنها با افزایش 88 تا 46 درصدی، دارای بیشترین افزایش در طول یک سال بوده اند.

10 استان با بالاترین افزایش قیمت فروش مسکن در ترکیه

افزایش 100 درصدی قیمت قیمت ملک در منطقه فوچا-ازمیر

آخرین داده هایی که وب سایت Hepsiemal در این راستا بررسی و ارائه داده، مربوط به افزایش قیمت ملک و میزان سودآوری آنها تا اکتبر 2021 می باشد. بر این اساس، پرسودترین مناطق ترکیه طی 1 سال گذشته جهت خرید ملک با افزایش 69-112 درصدی قیمت، بدین شرح می باشد: مناطق فوچا، دیکیلی (Dikili)، سفرحیصار (Seferihisar)، اورلا و مندرس (Menderes)، در ازمیر، منطقه میلاس (Milas)، در موغلا، منطقه کادیکوی و آتاشهیر (Ataşehir)، در استانبول و دوشِمه آلتی (Döşemealtı)، و کونیا آلتی (Konyaaltı)، در آنتالیا.

10 منطقه با بالاترین افزایش قیمت فروش خانه در سراسر ترکیه

در پایان

بنا بر آنچه تاکنون گفته شد، شرکت اکازیون (Okazyion.com)، با بررسی و جمع آوری چنین داده هایی در کنار نیازسنجی مشتریان و درخواست های آنها، علاوه بر راهنمایی و ارائه مشاوره های موثر به خریدارن، توانسته آنها را به شکل موفقی در امر خرید ملک در ترکیه و سرمایه گذاری در این حوزه، همراهی نماید. این شرکت با معرفی املاک مختلف در شهرهای مختلف ترکیه (بویژه استانبول و ازمیر)، سال هاست به مشتریان خود علاوه بر خرید ملک در ترکیه، آنها را در اخذ مجوز اقامت، کسب شهروندی و پاسپورت ترکیه نیز، کمک کرده و خدماتش را با کیفت بالایی ارائه نموده است.

تهیه و ترجمه: فرناز ممقانی

منبع: www.hepsiemlak.com

دیدگاه بگذارید