ویژگی های متمایز ازمیر از نگاه رئیس اتاق بازرگانی آن

«محمود اوزگِنَر (Mahmut Özgener)» رئیس هیئت مدیره اتاق بازرگانی ازمیر، در جلسه مجمع عمومی ماه اوت این سازمان، ضمن ابراز خوشحالی از موفقیت کوتاه مدت بدست آمده در رابطه با افزایش تقاضای ثبت نام در دانشگاه اقتصاد ازمیر، این امر را حاصل یک موفقیت مشترک در حوزه های مختلف دانست.

دانشگاه اقتصاد ازمیر جزو محبوب ترین دانشگاه های ترکیه

محمود اوزگِنَر با توجه به اعلام نتایج آزمون های پذیرش در دانشگاه گفت: “در اوایل افتتاح دانشگاه، بیشترین میزان پذیرش این دانشگاه در مقطع لیسانس با %77.8 و در هنرستان فنی حرفه ای، %84.6 بود که این میزان، شامل دانشجویانی که با مصوبه قانونی پذیرش شده اند نیز می شد؛ اما امروزه میزان ظرفیت اشباع شده در مقطع لیسانس %99.6 و در دبیرستان فنی حرفه ای %97.5 می باشد و باتوجه به آزمون رشته های: حقوق، معماری، بازرگانی، ارتباطات و پزشکی که امسال بسیار سخت بودند، دستیابی نسبی به ظرفیت %100 در دانشکده های مذکور، امر مهمی محسوب می شود. این پیشرفت که در مدت کوتاهی بدست آمده، موفقیت مشترک همه ماست.”

پشتیبانی اتاق بازرگانی ازمیر از مشارکت در نمایشگاه های مجازی

به گفته محمود اوزگِنَر، با امکان برگزاری نمایشگاه های فضاهای بسته از 1 سپتامبر 2020 و به شرط رعایت موارد تعیین شده توسط وزارتخانه های تجارت و فناوری، ، افزود: “ما یک راهکار جدید تحت عنوان «پشتیبانی مجازی نمایشگاه ها» به خدمات سازمانی، پویا و به روزِ اتاق بازرگانی اضافه کردیم. همچنین، با ارائه یک نسخه های ترکیبی از شرکت های برگزار کننده نمایشگاه های غیرمجازی که تحت حمایت های تشویقی اتاق بازرگانی ازمیر قرار دارند با سازمان های همکاری کننده در برگزاری نمایشگاه ها مستقر در ازمیر مانند: اتاق ها، سازمان بورس، اتحادیه و بنیادها، %50 هزینه های مشارکت اعضای اتاق بازرگانی که در نمایشگاه های مجازی شرکت می کنند، مشروط به اینکه این هزینه به ازای هر شرکت بیش از 2000 لیر نباشد، به عهده اتاق بازرگانی ازمیر خواهد بود.”

پتانسیل بالای ازمیر برای نسل جدید گردشگری سلامت

محمود اوزگِنَر با بیان تداوم اقدامات خود در حوزه های سرمایه گذاری و توسعه ازمیر باتوجه به ظرفیت های بالای آن، افزود: “گردشگری سلامت نیز یکی از این حوزه ها می باشد. از آنجا که مصرف کنندگان به طور فزاینده ای سعی در از بین بردن بیماری های مزمن و بهبودی سلامت روان خود ناشی از: کم تحرکی، زندگی ناسالم و استرس بالا دارند، همین امر موجب توسعه در این حوزه گشته است. از سوی دیگر و با توجه به ارزآوری گردشگری سلامت در حدود 4.7-5 تریلیون دلار در سطح جهان، این حوزه که در ترکیه وابسته به بخش خصوصی است، ارزشی معادل 732 میلیارد دلار دارد. از این رو، گردشگری سلامت با رشد سالانه 10 درصدی خود، توانسته با افزوده شدن خدمات دیگری مانند: جراحی، ورزش، فیتنس، دتوکس (سم زدایی)، و …، سهم این حوزه را بیشتر کند.”

به گفته محمود اوزگِنَر، ازمیر برای نسل جدید گردشگری سلامت، دارای پتانسیل بالقوه ای می باشد که نمی تواند آن را درجای نادرستی استفاده کند؛ لذا، انجام سرمایه گذاری هایی که بیشتر کمک به مورد توجه واقع شدن ازمیر در آینده کند، با درنظر گرفتن امکانات و ظرفیت هایی مانند: داشتن محیط اکولوژیک، استفاده بهینه از منابع، اقتصاد پایدار و اجرای پروژه های سازگار با طبیعت که بتوانند از: مالکیت محلی، کنترل، سرمایه گذاری و فرهنگ بومی محافظت کنند، می تواند این شهر را در حوزه گردشگری سلامت در صدر قرار دهند.

ظرفیت بالای بخش اینجیرآلتی در نسل جدید گردشگری

محمود اوزگِنَر با تاکید بر اینکه «اینجیرآلتی» یکی از مهمترین مناطق ازمیر با دراختیار داشتن: یک مرکز کنگره مناسب، ظرفیت های گردشگری سلامت و وجود چشمه های اب گرم می باشد است، گفت: “درحالیکه اقدامات ما در رابطه با طرح گردشگری مرکز اژه و طرح چشمه به سرعت ادامه دارد، منطقه اینجیرآلتی با پشتیبانی از این طرح ها، نقش مهمی ایفا می کند. از این رو، ما کارهای انجام شده توسط وزارت محیط زیست و شهرسازی را در این حوزه به دقت رصد و پشتیبانی کرده و امیدواریم هرچه زودتر مطالعات در این حوزه به پایان برسد. بنده معتقدم در صورت تصویب و اجرای طرح اینجیرآلتی، برای حفاظت از طبیعت و بازاریابی نسل جدید گردشگری برای دوستداران طبیعت، پل ارتباطی بین گردشگری پایدار چشمه و اینجیرآلتی برقرار خواهد شد.”

دیدگاه بگذارید