وسایل ضروری هنگام نقل مکان به خانه جدید

خانه جدید به معنای انرژی جدید و شروعی دوباره می باشد. شاید بتوان دلیل این امر را، آشنایی با همسایه های جدید، دوستان تازه در مدرسه برای بچه ها و …، دانست. همین موضوع، می تواند کمک کند تا سختی اسباب کشی و رفتن به خانه جدید، کمی آسان شده و  شما با لذت و روحیه خوبی آن را انجام دهید. یکی دیگر از مواردی که می تواند به شما کمک کند، توجه به برخی نکات است که در این مقاله بیان خواهند شد.

اسباب کشی به خانه غیره مبله، یعنی شما باید وسیله های سنیگن از قبیل وسایل آشپزخانه و مبلمان و سایر لوازم را هم با خود ببرید. در حالی که باید در جابجایی اشیای شکستنی دقت زیادی کنید، پیش از هرچیز در چنین خانه هایی (غیره مبله)، باید برخی وسایل را حتما همراه داشته باشید تا در مدتی که دارید اثاثیه را می آورید و مستقر می شوید، دچار مشکل نشده و برخی احتیاجات خود را برطرف سازید. مهمترین وسایلی که باید هنگام نقل مکان به خانه جدید همراه داشته باشید، به شرح زیر می باشند.

  1. چراغ قوه یا چراغ دستی

چراغ های قوه یا چراغ دستی،  از مواردی است که احتمال نیاز به آن در هر زمانی ممکن است پیش بیاید؛ اما این وسیله ساده هنگام اسباب کشی،  یکی از مهمترین وسایلی است که می تواند تا پیش از وصل شدن برق یا نصب لامپ ها، بسیار به در شما بخورند. اگرچه امروزه بیشتر گوشی ها دارای چراغ قوه هستند، اما استفاده از آن باعث اتمام سریع شارژ گوشی می شود، به همین دلیل، همراه داشتن منبع نوری مانند چراغ قوه یا چراغ دستی بسیار مفید است.

  1. لامپ و بادروم

ممکن است خانه ای که قصد نقل مکان به آن را دارید، صرفا دارای سیم کشی برق بوده و دارای لامپ و  بادروم نباشد؛ از این رو، توصیه می شود حتما چند عدد لامپ و بادروم همراه خود داشته باشید تا به مشکل برنخورید.

  1. نردبان

یکی از اصلی ترین دلایل ضرورت وجود نردبان، نصب لامپ، لوستر، قرار دادن برخی وسایل در طبقات بالایی کمد یا کابینت، نصب پرده، نظافت بخش هایی بالایی و …، می باشد؛ پس، همراه داشتن نردبان را فراموش نکنید.

  1. جعبه ابزار

جعبه ابزاری که شامل وسیله های ضروری از قبیل: پیچ ​​گوشتی، چکش، انواع آچار، میخ، پیچ و مهره و …،  است، در بسیاری از کارها می تواند به کمکتان بیاید. به عنوان مثال، اگر قرار است شیر آب را تعویض یا تعمیر کنید یا یک تابلو را روی دیوار بیاویزید، حتما به جعبه ابزار نیاز خواهید داشت.

  1. بند و گیره لباس

معمولا لازم است پیش یا پس از اسباب کشی به خانه جدید، آن را نظافت نمایید؛ از این رو، باید مکانی را برای پهن کردن دستمال های خیس و ثابت کردن آنها با گیره مخصوص لباس، داشته باشید.

  1. لوازم اولیه خیاطی

منظور از لوازم اولیه خیاطی: سوزن، نخ  (سفید و مشکی)، و قیچی است. به یاد داشته باشید، همیشه در هنگام کار کردن و جابجایی اثاثیه، ممکن است بخشی از دستمال ها، پیراهن و شلوار پاره شده یا دکمه لباستان نیاز به محکم شدن داشته باشد؛ به همین دلیل حتما با خود این لوازم را همراه ببرید.

  1. نسوز برای زیر قابلمه

مطمئنا در گیرودار جابجایی وسایل، پیدا کردن برخی لوازم، سخت و شاید دردسرساز باشد. مخصوصا وسایلی که فکر می کردید اهمیت کمتری داشته و در زیر انبوهی از لوازم هستند. از جمله این موارد، نسوز برای قرار دادن زیر قابلمه های داغ می باشد. وقتی می خواهیم در میان جابجایی اثاثیه غذایی گرم کردن و میل کنید، حال باید قابلمه داغ را روی چیز مطمئنی بگذارد، در این زمان است که داشتن یک نسوز که دم دست قرار داده اید، مشکل شما را برطرف خواهد کرد.

  1. وسیله ای برای قرار دادن حوله و دستمال کاغذی

در میان انبوه وسایل و شاید اتاق هایی که هنوز به خوبی تمیز نشده اند، زمانی که دست های خود را شسته و حال می خواهید خشک کنید، نیاز به حوله و دستمال کاغذی دارید؛ اما اگر وسیله یا جای تمیزی برای قرار دادن آنها نداشته باشید، این موضوع می تواند اوقات شما را تلخ کند. پس حتما این موضوع را نیز مدنظر داشته باشید.

  1. زیرانداز یا فرش کوچک

پس از کلی جابجایی و صرف انرژی زیاد، حال زمان آن رسیده که کمی دراز بکشید یا به راحتی بنشینید و خستگی در کنید. برای این منظور، بهتر است یک فرش یا گلیم نسبتا کوچک همراه داشته باشید تا هر وقت تمامی بخش های خانه را نظافت کرده و وسایل رفاهی را سر جای خود چیدید، بتواند بطور کامل استراحت نمایید. قرار دادن یک زیرپایی در مقابل در ورودی نیز، می تواند از ورود گردوخاک به داخل خانه جلوگیری نماید.

  1. جعبه، سبد و بقچه های زیپ دار

همانگونه که می دانید، مرتب بودن وسیله ها، کمک بزرگی به شما خواهد کرد. بدین ترتیب، شما خواهید توانست خیلی راحت تر وسیله مورد نظرتان را پیدا کنید. برای این منظور، به کمک جعبه، سبد و بقچه های زیپ دار، می توانید این نظم را بوجود آورده و با برچسب زدن به آنها، وسایل مورد نظر خود را پیدا نمایید.

  1. پد پایه مبل و صندلی

ممکن است هنگام حمل وسایل سنگین، کف خانه یا حتی پایه وسایل، دچار آسیب دیدگی شوند. قطعا نمی خواهید پارکت های جدید و وسایلتان آسیب ببینند! به همین دلیل، استفاده از پدهای مخصوص برای پایه مبل، میز و صندلی، بسیار به دردتان می خورد. این محصولات که به انتهای پایه وسایل شما چسبیده می شوند، علاوه بر ممانعت از آسیب دیدگی پایه و سطوح، از سروصدای ناشی از جابجایی آنها نیز، جلوگیری می کند.

  1. تیغه شیشه پاک کن

شاید دیده باشید که بر روی شیشه های پنجره در خانه های تازه ساخت، علامتی را با نوار چسب سفید یا گچ، می گذارند که نشانه نصب شیشه می باشد. بهترین راه حل برای پاک کردن آنها نیز، تیغه های مخصوص پاک کردن شیشه است که شما را برای نظافت پنجره ها در مواقع مختلف، راحت خواهند کرد.

  1. خوش بو کننده

شاید به دلایل مختلف، خانه تازه ساخت یا حتی خانه هایی که پیشتر در آنها سکونت شده بود، دارای بوی نامطبوع یا ناخوشایندی باشند که شما را اذیت می کند؛ برخی مواقع نیز به دلیل استفاده از مواد پاک کننده مختلف، ممکن است این اتفاق رخ دهد. لذا، توصیه می شود همراه خود یک اسپری خوش بو کننده ببرید تا شرایط لازم، از آن استفاده کنید.

دیدگاه بگذارید