دلایل و مزایای بهره مندی از خدمات بهداشتی-درمانی ترکیه

ترکیه از جمله کشورهای رو به رشد در جهان است که بواسطه زیرساخت های مناسب، سرمایه گذاری های داخلی و خارجی، برنامه های پیشرو و ظرفیت هایی که در حوزه های مختلف بویژه گردشگری دارد، توانسته بسیار مورد توجه قرار بگیرد. در این میان، با پیشرفت در حوزه پزشکی، سالانه شاهد جذب گردشگران بسیاری در بخش گردشگری سلامت بوده ایم.

  1. پزشکان متخصص در رشته های مختلف

مانند بسیاری از حوزه های دیگر، ترکیه در زمینه بهداشت و سلامت نیز کیفیت بالای آموزشی، در جایگاه خوبی در سطح جهان قرار دارد؛ از این رو، پزشکان متخصص و موفق بسیاری در زمینه های مختلف،  که در مراکر درمانی عمومی و خصوصی پیشرفته حضور دارند، خدمات درمانی مناسبی را به بیماران ارائه می کنند. امروزه با توجه به اینکه بیماران بسیاری اغلب از کشورهای نزدیک و دور برای درمان به ترکیه می آیند، لذا، نه تنها پزشکان این فرصت را پیدا می کنند که موارد زیادی را تشخیص و تجربه کنند، بلکه شبکه بهداشت و درمان ترکیه نیز خود را به پیشرفته ترین تجهیزات و خدمات باکیفیت، مجهز نماید.

  1. کیفیت بالای بیمارستان ها

در سال های اخیر و به لطف سرمایه گذاری های صورت گرفته توسط دولت و بخش خصوصی، کیفیت بیمارستان و کلینیک ها در ترکیه به بالاترین میزان خود رسیده است. به بیان دیگر و به واسطه این سرمایه گذاری ها، اغلب بیمارستان های این کشور درست مانند هتل های 5 ستاره خدماتشان را به مراجعین خود ارائه می کنند؛ لذا، شاید بتوان همین موضوع را در کنار کیفیت بالای خدمات و نیز توجه زیاد دولت ترکیه به گردشگری سلامت، از عوامل توجه علاقمندان به بهره مندی از  به چنین خدماتی شده است. یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در این رابطه، استفاده و سازگاری سریع از روش های آنلاین و دیجیتال است که می توان گفت امروزه تقریبا در همه بیمارستان های دولتی و خصوصی ترکیه، خدماتی از قبیل امکان نوبت دهی اینترنتی و دسترسی آنلاین به جواب آزمایش ها، وجود دارد. این دیجیتال سازی به خصوص برای بیماران خارجی که به کشور خود بازگشته اند، سهولت زیادی را به همراه داشته است.

  1. موسسات واسطه متخصص

با افزایش توجه به حوزه سلامت در کشور ترکیه، پیشرفت های زیادی نیز در این حوزه به چشم می خورد. برخی از تصمیمات دولتی و اجرای قوانین لازم به منظور حفظ کیفیت خدمات مورد نیاز بیماران براساس استانداردهای تعیین شده، از اصلی ترین دلایل حضور بیماران مختلف خارجی از سایر کشورها در ترکیه می باشد. به منظور تسهیل و استفاده این دسته از بیماران از خدمات بهداشتی ترکیه، آنها می بایست با موسسات واسطه ارتباط برقرار نمایند. در همین راستا، پس از آنکه بیمار نیاز خود را به موسسه واسطه بیان نمود، موسسه با ارائه گزینه های مختلف، موجب دسترسی بیمار به بهترین خدمات مورد نیازش می گردد.

  1. اعتبار سنجی بین المللی JCI

موفقیت ترکیه در حوزه سلامت، مورد تایید بسیاری از نهادهای بین المللی مانند JCI (Joint Commission International)، می باشد که یکی از مهمترین نهادها بوده و خدمات پیشرفته ترکیه در زمینه بهداشت را تایید می کند. به بیان دیگر، JCI واحدی است که توسط کمیسیون مشترک اعتباربخشی سازمان های بهداشتی (JCAHO)، برای خدمات معتبر بین المللی تاسیس شده و بر افزایش کیفیت و ایمنی خدمات مراقبت های بهداشتی، تمرکز دارد. بیمارستان های ترکیه به منظور دریافت تاییدیه صلاحیت خود از JCI به عنوان استاندارد کیفیت در خدمات بهداشتی بین المللی، اید بسیاری از شرایط را فراهم آورند. بر همین اساس، امروزه ترکیه توانسته در رتبه سوم فهرست بیشترین مراکز درمانی دارای تاییدیه JCI در دنیا قرار بگیرد که شامل 44 مرکز بهداشتی می شود.

  1. مزیت قیمت پایین ارز

ترکیه به دلیل داشتن مزیت ارزی (پایین بودن ارزش ارز رایج آن در برابر برخی کشورها)، نیز به عنوان مقصد انتخابی در حوزه سلامت می باشد. برخلاف بسیاری از کشورهای اروپایی و خاورمیانه، ترکیه با قیمت های مقرون به صرفه که در مراقبت های بهداشتی ارائه می کند، توانسته رضایت بالای بیماران را جلب کند. همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم، خدمات ارائه شده 5 ستاره همراه با قیمت مناسب، ترکیه را به یک کشور دارای مزیت در این زمینه تبدیل کرده است.

  1. تجربه در زمینه بیماران بین المللی

عواملی چون پزشکان متخصص و آموزش دیده در حوزه های درمانی مختلف، کیفیت بالای بیمارستان ها و قیمت مناسب ارز، باعث شده ترکیه برای سال های طولانی از طرف بیماران بین المللی مورد توجه قرار گیرد. این تقاضای شدید، امکان کسب تجربه در خصوص بیماران بین المللی و نیز توسعه خدمات برای آنها را فراهم کرده است. سیستم بهداشتی ترکیه که می تواند به راحتی نیازهای بیماران بین المللی را برآورده و با سرعت بالایی به آنها پاسخ دهد، راه حل مناسب را فراهم نموده و توانست طی سالیان متمادی، در این زمینه تفاوت خود را نسبت به سایر کشورها به اثبات رساند.

  1. مهمان نوازی

یکی از اصلی ترین عواملی که ترکیه را تبدیل به کانون مراجعه بیماران بین المللی کرده، مهمان نوازی معروف این کشور است. از جمله مهمترین مواردی که بیمار علاوه بر یک پزشک خوب و مراقبت های بهداشتی جامع نیاز دارد، درک و مراقبت از وی می باشد. در این میان، ویژگی مشهور ترکیه ای ها در جهان به زمینه مهمان نوازی، به خوبی پاسخگوی نیازهای روانی و مراقبت های در حین و پس از درمان برای بیماران خواهد بود؛ فراموش نکنید که در درمان بسیاری از بیماری ها، جو مثبت و روحیه خوب روند درمان را تسریع و به بیمار کمک می کند.

  1. ساختار جامعه چند ملیتی

ترکیه که در منطقه آناتولی واقع و صدها سال میزبان قومیت های مختلف بوده، امروزه دارای ساختار چند ملیتی در جامعه خود و نیز میزبان فرهنگی بسیاری از ملت هاست که به این تفاوت ها احترام می گذارند. از این رو، همیشه به مهمان نوازی و صبوری در برخورد با افراد مختلف از ملیت های گوناگون، شهرت دارند.

  1. غنای تاریخی، فرهنگی و اجتماعی

ترکیه با داشتن غنای تاریخی و فرهنگی، میزبان پربازدیدترین مقاصد در جهان می باشد. این کشور که در هر 4 فصل سال دارای بیش از یک مقصد محبوب گردشگری است، یکی از اولین مکان هایی است که گردشگرانداخلی و خارجی به آن توجه می کنند؛ لذا، ترکیه علاوه بر جاذبه های متعدد گردشگری در فصل تابستان، در سایر فصل ها نیز می تواند گزینه های مختلفی را ارائه نماید که شامل: جاذبه های تاریخی، طبیعی، فرهنگی، شهری، ورزشی، درمانی و …، می با شند. در این میان، وجود چشمه های درمانی آب گرم، آب و هوای گرم و مطبوع ناحیه اژه و غذاهای سالم و …، اصلی ترین جاذبه ها در بخش گردشگری سلامت در کنار سایر عوامل فوق می باشند.

  1. سهولت دسترسی

ترکیه به لطف موقعیت و شبکه حمل و نقل توسعه یافته اش، تسهیلات زیادی را نه تنها برای شهروندان خود، بلکه برای گردشگران خارجی و همچنین بیماران بین المللی، فراهم کرده است. تعداد 37 فرودگاه از 58 فرودگاه ترکیه دارای پروازهای مستقیم دوطرفه به ده ها کشور بوده و در کنار در اختیار داشتن شبکه هوایی، جاده ای و ریلی توسعه یافته بین استان ها، دسترسی و تردد را آسان نموده است. همچنین، به لطف خدمات ترانسفر فرودگاهی، کرایه اتومبیل و شبکه حمل و نقل عمومی پیشرفته، مهمانانی که به این کشور می آیند، می توانند به بسیاری از امکانات به لحاظ حمل و نقل دسترسی داشته باشند.

دیدگاه بگذارید