تعطیلات تابستانی در آلچاتی (Alaçatı)

اگر تابحال در آلچاتی، یکی از محبوب ترین نقاط تعطیلات در ترکیه نبوده اید، به این معنی است که شما هرگز تجربه تعطیلات واقعی نداشته اید. پس اجاره دهید ما این مکان شگفت انگیز در ازمیر را به شما معرفی کنیم.

بنا به گفته مردم «شهرت آلچاتی (Alaçatı)، از مرزهای ترکیه فراتر رفته» و در بسیاری از مناطق شناخته شده می باشد؛ با این حال، هنوز آنطور که شایسته این منطقه می باشد، از سوی گردشگران بدان توجه نشده است؛ اما وقتی صحبت از آلچاتی می شود، می توانیم به راحتی از این عبارت «یکی از محبوب ترین مراکز تعطیلات در ترکیه» استفاده کنیم، زیرا در سال 2010 آلچاتی از سوی نیویورک تایمز در فهرست «31 مکان دیدنی در زمین» و در رتبه هشتم قرار گرفت. این منطقه با دریای آبی و عمیق خود، دارای خانه هایی که گل های کاغذی از پنجره های آن آویزان شده و پیاده روهای سنگفرش شده، شهری است که قصه های از 1800 سالِ پیش با خود دارد. پس اگر تاکنون در آلچاتی به تعطیلات تابستانی نرفته اید، پس دیگر این فرصت را از دست ندهید. می پرسید چرا؟ به 5 دلیل زیر:

  1. بهترین مقصد برای موج سواری

شاید اگر بدانید معنای نام «آلچاتی (Alaçatı)» در زبان ترکیه ای «گشت و گذار» به است، باور نکید! داشتن ویژگی هایی چون وزش بادهایی شدید با امواج مناسب در تمامی اوقات، آلچاتی را به یکی از مناطق نادر موج سواری در جهان تبدیل کرده و بدلیل عمق مناسب، مکانی عالی برای علاقه مندان به موج سواران می باشد. این بدان معناست آلچاتی هر روزه پذیرای موج سواران حرفه ای و تازه بوده و آنها را گرد هم می آورد. پس اگر پیش از این موج سواری نکرده اید، نگران نباشید؛ بسیاری از مدارس آموزشی در آلچاتی وجود دارند که می توانید آنجا موج سواری یاد بگیرید.

  1. گزینه های مختلف برای کسانی که می خواهند از دریا لذت ببرند

هر نقطه از آلچاتی که قصد شنا داشته باشید، بی شک همراه با یک تجربه عالی خواهد بود. به عنوان مثال، برای افرادی که دوست دارند در آب های خنک شنا کنند، «خلیج پیادِ (Piyade Bay)» که منطقه ای بدون باد و با ماسه های درخشان است، می تواند بسیار جذاب باشد. در این خلیج که مانند بهشت می ماند، ​​می توانید صبح ها از ورزش های آبی لذت برده و شب ها نیز در کلوپ های مختلف سرگرم شوید.

از طرف دیگر اطراف «بندر آلاچاتی (Alaçatı Port)» یکی از مکان های مطلوب برای استفاده از باد برای موج سواری با باد در زمان هایی است که دریا آرام می باشد. به علاوه، عمق دریا در این منطقه دریا به اندازه برا شنای کودکان کم عمق می باشد و آنها با خیال راحت می توانند شنا کنند. «ساحل چارک (Çark Beach)» نیز درست در جنوب مشهورترین مناطق موج سواری در آلچاتی قرار دارد و سرگرمی های 24 ساعته ای را در کلوپ های ساحلی خود ارائه می دهد. «خلیج دلیکلی کوی (Deliklikoy Bay)» مکان دیگری در آلچاتی است که بسیار آرام می باشد که رفتن به آن کمی دشوار و تنها با خودروی شخصی امکان پذیر است..

  1. بازار آلچاتی

بازارهای رنگارنگ همچنان جزو تفرجگاه محبوب تفریحی آلچاتی به شمار می روند. شما می توانید در این بازارها هرآنچه بدنبال آن هستید را یافته و خریداری نمایید که در روزهای شنبه و در یک منطقه بسیار وسیع برپا می شود. در بازاری که در خیابان شِهیتلیک «Şehitlik Street» افتتاح شده، اقلامی مانند میوه و سبزیجات توسط اهالی روستاهای: تیره (Tire)، اورلا (Urla)، ازمیر (İzmir)، و میلاس (Milas)، به همراه محصولات: نساجی، پارچه، کفش و لوازم جانبی، به فروش می رسد. مردم محلی و گردشگران علاقه زیادی به این محصولات داشته و در طول فصل تابستان تعداد اقلام فروخته شده در یک غرفه، حتی به 200 عدد نیز می رسد.

  1. غذای خوشمزه

رستوران ها، کافه ها و مغازه های بازسازی شده در خانه های قدیمیِ یونانی، بتعث می شوند زمان در این شهر تقریبا از حرک باز بایستد. در این مغازه ها: خربزه محلی، مربای ماستیک (نوعی کُندور)، صنایع دستی و انواع سوغات، به فروش می رسد. امروزه بسیاری از خانه های بازسازی شده قدیمی یونانی در آلچاتی، به عنوان رستوران فعالیت کرده و غذاهای محلی مانند: غذاهای دریایی، بادمجان، کُمرو (Kumru)، مُشکا بورَک (Muska Börek)، پیش غذای پاشا (Pasha Appetizer)، ترشی اِستون کراپ (Stonecrop Pickle)، باقلوا رز (Rose Baklava)، خربزه آلچاتی، و قهوه با دانه های تف داده و ماستیک، را ارائه می کنند.

  1. خانه های سنگی و آسیاب های بادی

منطقه آلچاتی، همچنین به خاطر خانه های سنگی خود مشهور است. این خانه ها که در تابستان بسیار خنک و در زمستان گرم هستند، اقامتی فراموش نشدنی همراه با مناظر فوق العاده برای عکاسی را برای علاقه مندان به عکاسی فراهم می کنند. البته غیرممکن است در این منطقه باشد و آسیاب های بادی که به نمادی برای آلچاتی تبدیل شده اند را نبینید. این آسیاب ها پس از یک قرن و نیم فعالیت، اکنون بازسازی و امروزه برخی از آنها به عنوان رستوران یا کافه فعالیت می کنند. شما می توانید در اطراف این آسیاب های بادی قدم زده و آلچاتی را از تپه ها مشاهده کنید.

دیدگاه بگذارید