هنرستان موسیقی کارشی یاکا

  1. مراکز کار هنرستان ها
    • ساختمان اداری هنرستان

آموزش سازها و کلیه دوره های پرورش فردی و جسمی در کلاس های واقع در این ساختمان برگزار می شود.

آدرس: ازمیر، کارشی یاکا، باغچه لی اِولَر، منطقه بازار، کوچه 10/1851، پلاک3

تلفن: 12 69 365 232 – 15 69 365 232 0090

ایمیل: [email protected]

  • ساختمان هاورایِ (کنیسه)، هنرستان

گروه های موسیقی اصیل ترک و موسیقی سنتی، فعالیت های خود را در این ساختمان ادامه می دهند؛ همچنین، برخی کنسرت های کوچک و تک نوازی ها نیز در آن برگزار می شود.

آدرس: ازمیر، کارشی یاکا، کوچه 1685، پلاک 22

تلفن: 52 21 369 232 0090

ایمیل: [email protected]

  • ساختمان گروه هنری هنرستان

کلیه فعالیت های گروه هنری شهرداری و همچنین تمرین های مربوط به اجراها، در این محل برگزار می شود.

آدرس: ازمیر، کارشی یاکا، باغچه لی اِولَر، منطقه بازار، کوچه 10/1851، پلاک3

تلفن: 12 69 365 232، 15 69 365 232 0090

ایمیل: [email protected]

  1. کلاس های آموزش سازهای موسیقی

پذیرش هنرجویان جدید در کلیه کلاس های موسیقی، آخرین هفته هر ماه در ساعات کاری صورت می گیرد.

  • پیانو

این دوره که توسط مربیان حرفه ای ارائه می شود، هدفش تقویت شنوایی و ریتم هنرجو در کنار آموزش صحیح پیانو می باشد. در این کلاس ها تکنیک های نواختن پیانو (گام ها، آرپِژ ها، آکورد و آثار)، به همراه اطلاع رسانی در زمینه تئوری عمومی موسیقی ارائه می شود. هنرجویان، ضمن آموزش پیانو به عنوان یکی از ابزارهای اصلی موسیقی غربی، با نمونه های برجسته موسیقی جهانی نیز آشنا و در زمینه توسعه فرهنگ موسیقی نیز می توانند از این دوره ها بهره مند شوند.

ساعات درسی هفتگی: آموزش های پیانو بصورت خصوصی و به مدت 30 دقیقه برگزار می شود.

  • ویولن

ویولن به عنوان یکی از سازهای اصلی موسیقی غربی، جایگاه و اهمیت بالایی در هنر موسیقی دارد. این ساز با داشتن طیف صوتی گسترده که در هیچ آلت موسیقی دیگری مشابه آن وجود ندارد، دارای قدرت بیان غنی است. اگر قصد نواختن ویولن را که در خانواده سازهای زهی و دارای نزدیک ترین صدا به انسان می باشد، را دارید، ما با مربیان ارزشمندمان در انتظار شما هستیم.

ساعات درسی هفتگی: آموزش های ویولن بصورت خصوصی و به مدت 30 دقیقه برگزار می شود.

  • گیتار

گیتار یکی از سازهایی است که خصوصیات فرهنگیش را به بهترین نحو بیان می کند. گیتار که تلفیقی از فرهنگ شرق وغرب است، از سوی تمامی افراد در رده های سنی مختلف، با تمرین منظم و منسجم قابل آموخته می باشد. ماهیت فعالیت ما، تربیت افرادی است که فرهنگ و اخلاق را با دانش هنر تلفیق می کنند. طی دوره آموزش، علاوه بر آموزش گیتار کلاسیک، دروس تئوری اصلی موسیقی، مهارت خواندن و یادگیری نت ها، سلفژ و هارمونی نیز برگزار می شود.

ساعات درسی هفتگی: آموزش گیتار به صورت کلاس های گروهی 10 نفره برگزار می شود. تعداد جلسات هفته ای 1 روز و در مجموع 90 دقیقه می باشد.

  • باغلاما

قُپوز (چُگور)، که جد سازهای زخمه ای (سازهای زهی زخمه‌ای با روشی نواخته می‌شوند که در آن با زخمه زدن با انگشت یا مضراب بر عامل مرتعش ‌شونده، صدا تولید می‌شود)، می باشد، امروزه جای خود را به باغلاما و خانواده اش داده است. باغلاما که ساز اصلی خانواده ای است که نامش را از آن گرفته، به عنوان یک ساز زهی ترک، رایج می باشد.

ساعات درسی هفتگی: آموزش باغلاما به صورت کلاس های گروهی 10 نفره برگزار می شود. تعداد جلسات هفته ای 1 روز و در مجموع 90 دقیقه می باشد.

  • عود

عود که یکی از مهمترین و اجتناب ناپذیرترین سازهای موسیقی ترک می باشد، با توجه به این که سازی بدون پرده است، امکان تولید صداهای بسیار نرمی را فراهم می کند. این ساز سنتی، به دلیل ویژگی هایی نظیر: امکان همراهی با سایر سازها، راحتی خواندن هنگام نوازندگی و موسیقی مُقام و کاربرد آن در موسیقی آتونال (موسیقی فاقد تونالیته مرکزی)، به طور موثری می تواند در آموزش موسیقی به کار رود.

ساعات درسی هفتگی: آموزش عود به صورت کلاس های گروهی 10 نفره برگزار می شود. تعداد جلسات هفته ای 1 روز و در مجموع 90 دقیقه می باشد.

  • طرز بیان (دیکسیون)

نخستین دوره های هدفمند با عنوان «آموزش نحوه بیان» در چارچوب برنامه توسعه شخصی آغاز گردید. این دوره که برای زبان ترکی موثر، کوبنده، قابل فهم، صحیح و زیبا نحوه کاربرد آهنگ، قوانین صوتی، ساختار جمله و نحوه صداگذاری و نیز زبان بدن را میاموزد، توسط «کیویلجیم اَردَم» آموزش داده می شود.

ساعات درسی هفتگی: آموزش طرز بیان بصورت کلاس های گروهی حداکثر 25 نفره برگزار می شود. تعداد جلسات هفته ای 1 روز و در مجموع 90 دقیقه می باشد.

  1. گروه کر
    • موسیقی اصیل ترک

این گروه کُر با مدیریت «مهربان سایین»، خواننده TRT (رسانه ملی ترکیه)، مدت هاست درحال فعالیت می باشد. گروه کر با کنسرت های مختلف، نمونه های گزیده موسیقی سنتی ترکیه، در مکان های سرپوشیده و روباز زیبای ازمیر و کارشی یاکا با دوستداران موسیقی ملاقات می کنند. این گروه آهنگسازان ارزشمند، افراد با مهارت در گنجینه موسیقی مُقام و بسیاری دیگر از آثار بی نظیر را از طریق آزمون هایی که هر سال در ماه اکتبر برگزار می کند، استخدام می نماید.

  • موسیقی سنتی ترک

گروه کُر که آهنگ های سنتی مربوط به گنجینه فرهنگی غنی مربوط به بخش های مختلف ترکیه را زنده می کند، به مدیریت «ویلدان توران» اداره می شود. این گروه کنسرت های مختلفی را در مکان های سرپوشیده و روباز ازمیر اجرا می کند. نظیر موسیقی اصیل ترک برای موسیقی سنتی هم، با برگزاری آزمون در ماه اکتبر خواننده استخدام می شود.

  • گروه کر کودکان

القاء روحیه اجتماعی و اعتماد به نفس جزو اهداف اولیه همه ما محسوب می شود. فعالیت های گروه کُر کودکان بین 15-8 سال که آن ها را با عشق به موسیقی آشنا می کند، توسط «اُوکشان آلپ آرسلان» هدایت می شود.

  • گروه کُر پلی فونیک

این گروه کُر که نمونه های ارزنده ای از موسیقی چند صوتی ترک را که همانند دری باز شده به روی جهان کنونی است، ارائه می کند، فعالیت های خود را تحت نظر «اوکشان آلپ آرسلان» ادامه داده و با کنسرت های زنده و رنگین گردآوری شده از انواع موسیقی های دلنشین، مردم ازمیر را بهره مند می کند.

دیدگاه بگذارید