سودآورترین حوزه های سرمایه گذاری برای اتباع خارجی در ترکیه

سرمایه گذاری خوب به سرمایه گذاری گفته می شود که بیشترین سود ممکن را برای سرمایه گذار ایجاد کند. برای انجام یک سرمایه گذاری خوب در ترکیه نخست، باید پرسود ترین حوزه های سرمایه گذاری را شناسایی کنید. ترکیه با اقتصاد در حال توسعه خود به عنوان مکانی اجتناب ناپذیر برای سرمایه گذاران خارجی به ویژه در سال های اخیر تلقی می شود. معمولا سرمایه گذاران هنگام سرمایه گذاری های خود، سریع ترین و کم خطرترین بخش ها را برای این منظور انتخاب می کنند. به لطف حوزه های جدید ایجاد شده برای سرمایه گذاری، امروزه گزینه های پیشرو برای این کار نیز بیشتر شده است و سرمایه گذاری در ترکیه به موضوعی رایج تبدیل کرده است. بر این اساس، بازگشت سود سرمایه گذاری های انجام شده با نرخ بسیار بالایی انجام می گیرند.

سرمایه گذاری در بورس ترکیه

به منظور موفقیت در بازار بورس، سرمایه گذارن می بایست دارای: صبر، تجربه، دانش و برخی استراتژی های خاص باشند؛ لذا سرمایه گذاری در بورس سهام، غالبا دارای نمودار نوسانی بوده و سرمایه گذاری و جمع آوری اطلاعات در زمینه های مختلف و نیز چندین شرکت، در بازار پر نوسان بورس بسیار مهم است. از این رو بورس در مقایسه با بخش املاک در معرض خطر بیشتری بوده اما با این حال، با انتخاب های درست در بورس سهام می تواند درآمد بالایی را برای سرمایه گذاران فراهم سازد.

سرمایه گذاری در ترکیه

سرمایه گذاری در فلزات گرانبها مانند نقره و طلا

فلزات گرانبها نامی است که به جواهراتی با کیفیت و استانداردهای مشخص می شود. سرمایه گذاری در حوزه فلزات گرانبها که با خطر کمتر، بیانگر عملکرد و پایداری در عرصه اقتصاد جهانی است، هنگام سرمایه گذاری در این حوزه نیز همانند سرمایه گذاری در بورس، در اختیار داشتن اطلاعات موردنیار امر مهمی محسوب می شود. در همین راستا، طلا همیشه در رتبه بندی های سرمایه گذاری از موقعیت پیشرویی برخوردار می باشد.

سرمایه گذاری اتباع خارجی در ترکیه

سرمایه گذاری در فارِکس (Forex)

فارِکس که به عنوان سرمایه گذاری در بخش ارزی شناخته می شود، به معنی مبادله ارزی بوده و یک ابزار سرمایه گذاری مبتنی بر ارز می باشد که می تواند با مهارت هایِ خوبِ تجزیه تحلیل بازار و اطلاعات درست، برای سرمایه گذار بسیار سودآور باشد. میزان پول سرمایه گذاری شده برای فارکس مهمترین عامل است.

سرمایه گذاری در حوزه حمل و نقل

ترکیه از حیث صادرات و واردات، یکی از کشورهای فعال در جهان است؛ بر این اساس، بخش حمل و نقل سالانه با میزان بالای درآمدِ حاصل از مبادلات تجاری، یکی از ایده آل ترین حوزه ها برای سرمایه گذاری در ترکیه محسوب می شود. علاوه بر واردات، افزایش سالانه صادرات ترکیه نیز نیاز به سرمایه گذاری های جدید در بخش حمل و نقل دارد.

سرمایه گذاری در حوزه بهداشت و درمان

بخش بهداشت ترکیه که طی 10 سال اخیر در معرض تحولات بزرگی قرار گرفته، به کانون توجه سرمایه گذاران خارجی تبدیل شده است. جمعیت رو به رشد در نتیجه اقتصاد به سرعت در حال توسعه باعث شده که هزینه های زیادی در حوزه بهداشتی ایجاد شود. بنابراین، توجه به مراکز درمانی، پلی کلینیک و بیمارستان افزایش یافته است و این مورد، توجه سرمایه گذاران بالقوه را به خود جلب کرده است. از آن جایی که به ویژه سرمایه گذاران خارجی در ازای قیمت مناسب می توانند به خدمات با کیفیت دسترسی داشته باشند، لذا این امر منجر به علاقه زیاد آنان به بخش سلامت در ترکیه شده است. بخش بهداشت که سرمایه گذاری در آن بسیار پر سود می باشد، یکی از مهمترین منابع درآمد به شمار می رود.

سرمایه گذاری در حوزه گردشگری

ترکیه با مناطق تاریخی و طبیعی متعدد که بیشترشان تحت حفاظت یونسکو می باشند، دارای سواحل بی شمار با پرچم آبی (نشانه پاکیزگی)، می باشد که این کشور را به یکی از معروف ترین مقاصد گردشگری در جهان تبدیل کرده است. از این رو، با توجه به صدها هزار گردشگری که هرساله به ترکیه سفر می کنند، فرصت بسیاری مناسبی برای سرمایه گذاری های مطمئن بوجود آورده است؛ این بخش به دلیل محبوبیت آن، یکی از بخش های مهم در ترکیه به شمار می رود.  

Investing in Turkey

سرمایه گذاری در حوزه املاک ترکیه

سرمایه گذاری در حوزه املاک و مستغلات ترکیه که در بلند مدت سودآورترین سرمایه گذاری در این کشور است، هر ساله با افزایش ارزش ملک و در نتیجه تقویت این صنعت، بازگشت سرمایه را برای سرمایه گذاران املاک تضمین می کند (به عنوان مثال، متوسط ​​نرخ افزایش در 5 سال اول سرمایه گذاری در املاک و مستغلات استانبول %250 است). در بازار املاک که یک ابزار سرمایه گذاری کم خطر می باشد، ملک خریداری شده می تواند بدون اهداف خاص بوده و به اجاره داده شود یا توسط خود سرمایه گذار مورد استفاده قرار گیرد. املاک موجود در ترکیه به عنوان پرکاربردترین ابزار سرمایه گذاری توسط سرمایه گذاران خارجی با یک دوره استهلاک بسیار کوتاه، در صدر فهرست قرار دارند.

دیدگاه بگذارید