محبوب ترین سوپرمارکت های زنجیره ای ترکیه

رشد و پیشرفت اقتصادی ترکیه به عنوان یکی از کشورهای در حال توسعه که حاکی از شرایط مناسب و قدرت خرید مردم آن می باشد، از عوامل موثر در موفقیت بخش های مختلف تجاری-اقتصادی، بویژه مراکز عمده و خرده فروشی شده است. امروزه، همین امر موجب شده شاهد فعالیت و رقابت فروشگاه ها، مراکز خرید، هایپر و سوپر مارکت های متعدد در ترکیه باشیم که برخی صرفا در شهرهای خاصی خدمات خود را ارائه می دهند و برخی دیگر، به صورت زنجیره ای با شعب مختلف در یک یا چند شهر باشند.

طی سال های اخیر در ترکیه عواملی مانند: رشد جمعیت، بازار پویا و رقابتی، افزایش تقاضا برای انواع کالاهای مصرفی، نیاز به فعالیت انواع مراکز خرده و عمده فروشی، تولید و تنوع بالای انواع اقلامِ باکیفیت و نیز بسیاری موارد دیگر، باعث راه اندازی مراکز عمده و خرده فروشی بسیاری شده که برخی از آنها به دلیل ارائه محصولات، کالاها و خدمات بهتر با تنوعی بالا، توانسته اند سهم بیشتری در بازار ترکیه داشته و مورد توجه اکثریت مردم این کشور قرار بگیرند.

در همین راستا، جالب است بدانید بخش سوپرمارکت های ترکیه در مقایسه با بیشتر کشورهای توسعه یافته، گسترده تر و دارای تنوع بوده و که متعاقب آن، موجب تغییر سبک و فرهنگ خرید اقلام مصرفی در این کشور شده است. از این رو، ما به منظور آشنایی هرچه بیشتر شما با چنین مراکز خریدی که در تمامی شهرهای ترکیه دارای شعبه می باشند، 5 هایپر و سوپرمارکت برتر این کشور را در ادامه معرفی خواهیم کرد.

نکات مهم

  • به یاد داشته باشید، چنین مراکز خریدی در ترکیه محدود به موارد ذکر شده نبوده و به راحتی می توان مراکز متعددی را حتی با شعب یا خدمات بیشتر در یک یا چندین شهر این کشور معرفی کرد؛ اما سوپر و هایپرمارکت های نام برده شده، جزو محبوب ترین مراکز خرید می باشند.
  • علاوه بر مراکز خرید، فروشگاه های سرپوشیده، هایپر و سوپر مارکت ها در ترکیه، بسیاری فروشگاه های خصوصی (Bakkal)، بازارها محلی و روباز نیز در این کشور وجود دارند که برخی حتی به لحاظ گردشگری، جذابیت های زیادی برای مسافران و گردشگران داخلی و خارجی دارند (مانند بازارهای قدیمی یا مراکز خرید مجهز جدید).
  • با پیشرفت فناوری های دیجیتالی و استفاده از آنها به منظور: توسعه، به روزرسانی، همگامی با توسعه جهانی و پیشی گرفتن از رقبای داخلی، وب سایت ها و اپلیکیشن های متعددی در ترکیه برای خرید آنلاین وجود دارند که برخی صرفا خدماتشان را بدین شکل ارائه داده، و برخی دیگر نیز، از چنین فناوری هایی در کنار فعالیت مراکز خود در اقصی نقاط شهرهای مختلف ترکیه یا کشور، در اختیار عموم قرار می دهند.

سوپر مارکت های زنجیره ای محبوب در ترکیه

  1. BİM A.Ş

هایپر مارکت BİM به عنوان یکی از اصلی ترین مراکز خرید خرده فروشی زنجیره ای در ترکیه که تمامی کالاهای آن دارای تخفیف می باشند، سهم بزرگی از بازار را به خود اختصاص داده است. این مرکز با بیش از 4700 فروشگاه در سراسر کشور، نیاز شهروندان زیادی در سراسر ترکیه را برآورده می کند.

  1. A101

با بیش از 4000 شعبه، فروشگاه زنجیره ای A101 جایگاه دوم در بین هایپرمارکت های ترکیه را دارا بوده و به واسطه تنوع بالای اقلام، در دسترس بودن فروشگاه ها، قیمت های مناسب و بسیاری مزایای دیگر، خرید کردن را بسیار آسان نموده است.

  1. هلدینگ Yildiz

همانگونه که از نام این مجموعه فروشگاهی برمی آید، Yildiz Holdings به خودی خود یک برند نبوده و به عنوان سومین مرکز خرید بزرگ مواد غذایی همراه با تخفیف و تحت برند «شوک (Şok)»، شناخته می شود. این هلدینگ با بیش از 2500 فروشگاه در سراسر ترکیه، نقش عمده ای در تامین نیاز مشتریان خود دارد.

  1. Migros Ticaret A.Ş

در حالی که مرکز خرید BİM تمامی اقلام خود را با تخفیف به فروش می رساند، Migros Ticaret رویکرد متفاوت تری در بین مراکز خرده فروشی دارد؛ این فروشگاه که متعلق به هلدینگ Anadolu Endustri می باشد، مواد غذایی ارائه شده در آن، متعلق به 3 برند مطرح می باشد.

  1. CarrefourSA

این سوپر مارکت که در اصل متعلق به هایپرمارکت فرانسوی Carrefour می باشد، با مشارکت شرکت ترکیه ای Sabanci Holding، توانسته تاثیر زیادی در شیوه خرده فروشی مواد غذایی بویژه محصولات غربی، در بازار ترکیه بوجود آورد. به بیان دیگر، این مرکز خرید با بیش از 400 فروشگاه، ترکیبی از هایپر و سوپرمارکت بوده و تجربه خوبی از خرید را برای مشتریان به همراه دارد.

دیدگاه بگذارید