نحوه دریافت گواهی محل اقامت توسط اتباع خارجی در ترکیه

همانگونه که می دانید، آن دسته از اتباع خارجی که به طور قانونی در ترکیه اقامت دارند، ملزم به ثبت و اعلام رسمی محل اقامت خود هستند. از این رو، اتباع خارجی پس از دریافت مجوز اقامت خود، موظفند ظرف 20 روز آدرس محل سکونت خود را به مقامات دولتی اعلام و آن را در سیستم اداری ترکیه به ثبت برسانند.

بنا بر قوانین اقامتی اتباع خارجی در ترکیه، این افراد موظفند آدرس محل سکونت خود را بطور رسمی، در سیستم اداری این کشور ثبت نمایند. برای این منظور، لازم است اتباع خارجی به اداره جمعیت و نفوس در منطقه ای که زندگی می کنند، مراجعه کرده و اقدامات لازم را انجام دهند. در همین رابطه، معمولا یکی از مدارکی که از سوی مقامات اداری از شما درخواست می گردد «گواهی محل اقامت» می باشد که برای دریافت آن، نخست باید به وب سایت: www.nvi.gov.tr، مراجعه کرده و یک وقت ملاقات (راندوو-Randevu)، بگیرید.

در ادامه، نحوه ثبت آدرس و مدارک لازم برای دریافت گواهی اقامت را، برای شما بیان خواهیم کرد.

آشنایی با گواهی محل اقامت

گواهی محل اقامت، سندی رسمی است که حاوی اطلاعاتی چون: آدرس، شماره پلاک و اطلاعات اعضای خانوار مستقر در آن محل سکونت، می باشد. این گاهی که از سوی مقامات رسمی صادر می گردد، دریافت آن برای اتباع خارجی الزامی است.

نحوه دریافت گواهی محل اقامت توسط اتباع خارجی در ترکیه

همانگونه که پیشتر اشاره شد، نخست شما باید با مراجعه به وب سایت: https://www.nvi.gov.tr، از طریق درج شماره شناسایی خارجی خود، اقدام به ارائه درخواست برای قرار ملاقات جهت ثبت آدرس نمایند. پس از گرفتن وقت ملاقات، شما باید در روز تعیین شده، مدارک زیر را همراه داشته و ارائه نمایید:

به یاد داشته باشید، با توجه به اینکه صحت آدرس درج شده در سیستم و نیز مالکیت یا اقامت شما در این آدرس و ترکیه از سوی مقامات بررسی خواهد شد، اگر شخص دیگری غیر از شما در آدرس مذکور سکونت داشته باشد، ممکن است شما با مشکلات قانونی مواجه گردید.

تهیه و ترجمه:  فرناز ممقانی

منبع: atakurumsal.com

دیدگاه بگذارید