دبیرستان خصوصی اژه

۲ اردیبهشت, ۱۴۰۳

از دیروز تا امروز

دبیرستان خصوصی اژه که در تاریخ 3 جولای 1987 در «کوناک» و با ظرفیت 340 دانش‌ آموز به عنوان یک دبیرستان خصوصی آنایورت فعالیت خود را آغاز کرد، در تاریخ 15 آگوست 1988 به «قهرمانلار» انتقال یافته و در 22 نوامبر 1988 به شرکت «امور آموزشی مردمی ازمیر» واگذار شد؛ به علت تغییر موسس، نام امروزی این مدرسه «دبیرستان خصوصی اژه» می باشد.

این مدرسه در تاریخ 19 مارس 1999 با مجموع 280 دانش آموز که 24 نفر آن شبانه بودند، به ساختمان واقع در پینارباشی انتقال یافت، اما 1 سال بعد بخش شبانه از آن تفکیک شد. در 19 ژوئن 1992 کلنگ زنی ساختمان امروزیی صورت گرفت و با آغاز سال تحصیلی 1996-1997، این موسسه در محل اختصاصیش آموزش را آغاز کرد. دبیرستان خصوصی اژه، نخستین فارغ التحصیلانش را در سال های 1991-1992 ارائه داده است.

این مدرسه امروزه با بیش از 1000 فارغ التحصیل، توانسته برای هفتمین بار پیاپی در آزمون های دانشگاهی، رتبه نخست ازمیر و 3 بار نیز رتبه اول در ترکیه را کسب کند. این مجموعه توسط «شرکت سرمایه گذاری صنعت بهداشت آموزش وپرورش ازمیر» و نیز «خانواده اَر آرسلان» اداره می شود.

مدرسه علم و رهبری

«ما می دانیم کودکِ کنجکاو می آموزد!»

ماجراجویی ما که پیش از مدرسه و با پرسیدن سوالات مختلفی آغاز می شود، در دوران دبیرستان تبدیل به مطالعاتی می شود که توجه جهان علم را به خود جلب می کند. فارغ التحصیلان ما نیز در سراسر جهان، مطالعات علمی انجام می دهند.

ماموریت ما

دلیل به وجود آمدن دبیرستان خصوصی اژه، تربیت دانش آموزانی است که در هر نقطه از جهان بتوانند به راحتی زندگی کند، به ارزش های ملی خود پایبند باشند و رشد رهبرانی معتمد را برای آینده تضمین کنند.

برنامه آموزش

مدرسه خصوصی اژه دارای تمامی امکانات برای کشف موضوعات جدید می باشد. شما می توانید دانش آموزانمان را در حال سفر در دنیای اسرارآمیز علم یا کشف رابطه ریاضی و هنر مشاهده کنید. ما در حال پیشرفت در مسیری هستیم که در آینده، مرزهای علم را جابجا خواهد کرد. برنامه های آموزش موسسه به اختصار به شرح زیر می باشند:

  • علوم و تحقیقات
  • برنامه زبان هوشمند
  • آموزش مبتنی بر پروژه
  • مطالعات بین المللی
  • آموزش ورزشی
  • برنامه های هنری

دبیرستان خصوصی اژه در یک نگاه

به عنوان یک مدرسه علمی و پیشگامی که توانسته موفقیت تحصیلی را تبدیل به یک سنت دیرینه کند، مفتخریم توانسته ایم جزو یکی از مدارس برگزیده ترکیه باشیم. هدف ما آموزش افراد: پیشرو، ماهر و مدیر می باشد. ما هدف داریم برای جوانانی که وارد عرصه زندگی خواهند شد، از هم اینک آنچه بدان نیاز دارند را به آنها بیاموزیم. در این راستا، فضایی ایجاد کردیم که خلاقیت و آزادی حرکت دانش آموزان را با نظمی خاص، فراهم می کند که به کمک آن نه تنها در مرزهای داخل مدرسه، بلکه در زندگی اجتماعی و شخصی نیز می توانند از این آموزش ها بهره ببرند.

از سال 2000 به بعد نیز میزان دانش آموزان فارغ التحصیل شده ای که در دانشگاه ها پذیرفته شده اند، 99% می باشد. در نمودار زیر به برخی از این دانشگاه ها اشاره شده است:

 

 

 

 

به ترتیب از چپ به راست:

  • دانشگاه های بیلکَنت، بوغاز ایچی، گالاتاسارای، ایتو، کوچ، اُدتو و سابانجی (110 نفر با بورسیه)
  • سایر دانشگاه های دولتی در آنکارا، استانبول و ازمیر
  • دانشگاه های دولتی سایر شهرها به غیر سه شهر بزرگ (آنکارا، استانبول و ازمیر)
  • دانشگاه های خصوصی بجز بیلکَنت، کوچ و سابانجی (150 نفر با بورسیه)
  • دانشگاه های خارجی (5 نفر با بورسیه)

همچنین، از سال 2000 به بعد 29 نفر از فارغ التحصیلان ما در دانشگاه های خارجی پذیرش شده اند. در سال 2019 نیز فارغ التحصیلانمان همچنان به اخذ بورسیه و قبولی در دانشگاه ها ادامه دادند.

دارای یکی از بزرگترین کتابخانه های کشور

دبیرستان خصوصی اژه در زمینی به مساحت 20 هکتار ساخته شده است. تقریبا 20% از کل فضای سرپوشیده برای کلاس های درس و مابقی، یعنی 80% نیز برای فضاهای: تحصیلی، اجتماعی، ورزشی، فرهنگی و هنری، ویژه دانش آموزان معلول، غذاخوری، دسترسی، دفاتر اداری، فضاهای جلسه و موارد مشابه، اختصاص داده شده است؛ مدرسه خصوصی اژه یک مدرسه دوستدار معلولین می باشد. فضاهای بسته و روباز این مدرسه مناسب با وضعیت معلولین طراحی شده و این مدرسه مجهز به آسانسور و دستشویی های ویژه معلولین می باشد.

برای دانش آموزان پیش دبستانی در ساختمان مجزای واقع در داخل پردیس، فضای آموزشی اختصاصی طراحی شده که دارای 2 پارک ویژه برای بازی، اختصاص داده شده است. همچنین، برای اینکه دانش آموزان تحت شرایط سخت آب و هوایی قرار نگیرند، یک پارکینگ پوشیده اختصاصی برای سرویس ها به مساحت 3000 متر مربع نیز وجود دارد.

دروس دانشگاهی در دبیرستان و سایر دستاوردها

در مدرسه خصوصی اژه در کنار زبان انگلیسی، دروس انتخابی فرانسه و آلمانی نیز آموزش داده می شود. از سال 2013 به بعد این دبیرستان به عضویت College Board درآمد و از آن پس دانش آموزان مقطع دبیرستان توانستند در دروس پیشرفته Advanced Placement (AP)، شرکت کرده و به کمک این برنامه (در صورت قبولی در دانشگاه های کانادا و آمریکا)، دروس دوره مربوطه را از حالا بگذرانند.

  • دبیرستان خصوصی اژه از بین کلیه دبیرستان های خصوصی و دولتی آناتولی، در سال های 2010، 2011، 2012، 2014 و 2016 رتبه نخست ازمیر را کسب کرده است.
  • در سال های 2003، 2010 و 2016 نیز توانست رتبه نخست ترکیه را کسب نماید.
  • 5 رشته نخستی که در سال 2009 فارغ التحصیلان این مدرسه در آن قبول شدند عبارتند از: پزشکی، مهندسی صنایع، حقوق، مهندسی مکانیک و مهندسی برق.
  • در سال 2000 و پس از آن، توانست در مسابقات پروژه های TÜBİTAK (سازمان تحقیقات علمی و فناوری ترکیه): 4 مدال طلا، 5 مدال نقره، 6 مدال برنز، 3 جایزه تشویقی و نیز در 21 نمایشگاه فینال کشور، توجه جهان علم را به خود جلب کند.

فارغ التحصیلان ویژه اژه

در بین فارغ التحصیلان این دبیرستان، کسانی که ترجیح می دادند تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشگاه های خارجی ادامه دهند، اکنون در حال تحصیل در دانشگاه های: بوستون آمریکا، میشیگان استیت، پنسیلوانیا استیت، Kings College London و Surrey انگلستان، Bocconi در ایتالیا، UniversitadegliStudi di در میلان و …، می باشند. تقریبا تمام فارغ التحصیلان ما برنامه کارشناسی را مستقیم و بدون هیچ مطالعه اضافی، به زبان انگلیسی شروع کرده اند.

دسترسی

آدرس: ازمیر، بورنوا 35050، کوچه 1/119، پلاک 3 (مدرسه ما واقع در منطقه اِوکا-3، بین مجتمع اساتید و موسسه انرژی خورشیدی دانشگاه اژه قرار دارد).

تلفن: 28 28 375 232 90+

ایمیل: [email protected]

دیدگاه بگذارید