بورسیه های کوتاه مدت در دانشگاه های ترکیه

۲ اردیبهشت, ۱۴۰۳

رشد و شکوفایی ترکیه در سال های اخیر و افزایش سطح کیفی انواع خدمات مورد نیاز بویژه آموزشی، از اصلی ترین دلایل علاقه مندی دانشجویان خارجی به استفاده از انواع فرصت های تحصیلی در این کشور می باشد. در چنین شرایطی، فرصت هایی مانند بورسیه های تحصیلی، مخصوا بورسیه تحصیلی کوتاه مدت در دانشگاه های ترکیه، یکی از بهترین گزینه ها برای کسانی  است که می خواهند تحصیلات دانشگاهی خود را ارتقا ببخشند.

آشنایی با بورسیه تحصیلی کوتاه مدت

در حالت کلی، این برنامه تحصیلی به برنامه هایی اطلاق می گردد که دوره های آن از چند هفته تا یک سال تحصیلی، متغییر بوده و گذراندن آن به هیچ عنوان منجر به اخذ مدرک نمی شود. از این رو، دوره های بورسیه کوتاه مدت تحصیلی صرفا جنبه آموزش بیشترو افزایش مهارت ها را دارد.

برنامه های بورسیه تحصیلی کوتاه مدت در ترکیه

  1. برنامه بورسیه تحصیلی موفقیت (1 ساله – Success Scholarship Program)

برنامه بورسیه تحصیلی Success، برنامه ای ویژه برای دانشجویانی است که در حال حاضر مشغول تحصیل در دانشگاه های ترکیه بوده و به واسطه عملکرد بسیار خوب خود، برای یک سال مشمول برنامه بورسیه موفقیت می شوند. این بورسیه تحصیلی که صرفا کمک هزینه ماهانه را شامل می گردد، مبلغ آن بطور تقریبی برای مقاطع مختلف، به شرح زیر می باشد:

  • لیسانس: 500 لیر
  • کارشناسی ارشد: 700 لیر
  • دکتری: 900 لیر
  1. برنامه بورسیه تحقیقاتی (3-12 ماه – Research Scholarship Program)

این بورسیه که برای تشویق محققان و دانشگاهیان بین المللی به همکاری با دانشگاه های معتبر ترکیه می باشد، فرصت بهره مندی از آن در طول سال، همچنان در دسترس بوده و هرگونه ارزیابی و پذیرش، در چهار دوره مختلف صورت می گیرد. کمک هزینه ماهیانه ای که برای بورسیه تحقیقاتی درنظر گرفته شده، حدودا 4000 لیر بوده (صرفا شامل کمک هزینه ماهیانه)، و متقاضیانی که دارای مدک دکترا هستند یا در حال تحصیل در این مقطع نیز می باشند (در مرحله ارائه پایان نامه)، می توانند از این بورسیه استفاده کنند.

  1. برنامه ارتباطی ترکیه برای مقامات دولتی و دانشگاهیان (8-10 ماه – KATİP)

بورسیه تحصیلی KATİP (Turkish Communication Program for Public Officials and Academics)، برنامه ای صرفا به منظور یادگیری زبان ترکیه ای برای: مقامات دولتی خارجی، دیپلمات ها، دانشگاهیان و محققانی بوده که اطلاعیه ها و درخواست های مربوط به آن، از طریق سفارتخانه های ترکیه و وزارت امور خارجه این کشور، قابل پیگیری و ارائه هستند. این بورسیه فقط شامل کمک هزینه ماهیانه و اقامت و در حدود 3000 لیر، می باشد.

سایر برنامه های بورسیه تحصیلی در ترکیه

  • برنامه بورسیه تحصیلی بلند مدت
  • برنامه بورسیه تحصیلی مشرک

دیدگاه بگذارید